Studenten Zuyd ontwikkelen marketingplan Stadslab Heerlen

13 dec 2018
  • Wonen
  • Werken
  • Leefbaarheid

Van november tot februari zijn studenten van de ‘Maastricht Academy of Media Design and Technology’ bij Neimed aan de slag met Stadslab Heerlen. Het Stadslab is volop in ontwikkeling en de studenten hebben in de minor ‘Cross Media Promotion’ de opdracht gekregen om een campagne te bedenken. Doel van de campagne is om mensen in het centrum van Heerlen te verleiden tot meedenken over en meedoen aan de toekomst van het stadscentrum.

Op 11 december hebben de Hogeschool Zuyd studenten in de creatieve setting van kunstenaarscollectief Werkplaats K gewerkt. Joop de Kraker, hoogleraar bij Universiteit Maastricht en universitair hoofddocent bij Open Universiteit, gaf een lezing over Stadslabs. Hij richt zich in zijn onderzoek op duurzame stedelijke ontwikkeling en heeft de studenten meegenomen in het fenomeen Stadslab.

’s Middags stond een workshop van Pauline Wiersema op het programma. Pauline kwam recent in het nieuws met haar HUH-letters, die ze op de plek plaatste van IAMSTERDAM. De studenten werden meegenomen in het creatieve proces van thema’s op een verrassende manier onder de aandacht brengen. Zo was één van de opdrachten om een nieuwe (verzonnen) innovatie aan de man te brengen. Probeer maar eens een campagne te bedenken voor een banaan waarmee je naar school kunt glijden!

Naar nieuws overzicht