Eindpresentaties Minor MAMDT voor Stadslab Heerlen

7 feb 2019
  • Wonen
  • Werken
  • Mobiliteit
  • Leefbaarheid

Studenten van de opleiding MAMDT (Maastricht Academy of Media Design and Technology) hebben in de minor Cross Media Promotion van november 2018 tot februari 2019 gewerkt aan campagnes voor Stadslab Heerlen. De opdracht was om het concept Stadslab Heerlen te introduceren en tegelijkertijd betrokkenheid te genereren bij het Stadslab.

In vijf verrassende eindpresentaties hebben de studenten op 5 februari hun campagnes gepresenteerd. Uiteindelijk zijn twee winnaars bekendgemaakt door de jury, die bestond uit Manon Souren (Gemeente Heerlen), Pauline Wiersema (interdisciplinair designer), Jos Reinders (Brooker Gebrookerbos) en Linda Frints (Engagementmarketing Gebrookerbos).

De winnaar van de Beste Campagne was voor Studio Bongo met de ‘Eureka’ campagne. Toen bij het team het lampje begon te branden, hebben ze deze metafoor gebruikt als onderlegger van hun campagne. Ideeën van inwoners worden (online) gedeeld, en op het moment dat dit gebeurt, licht de stad op via allerlei lampen. Een creatief en spannend concept, dat het denken over de stad zichtbaar maakt en ideeën genereert en deelt.

De Eyeopener-prijs ging naar team Dalimato met de campagne #onaf. Het uitgangspunt van deze campagne is dat Heerlen onaf is en dat de stad daar trots op mag zijn. #onaf gaat uit van wat er (niet) is en viert de ‘onafheid’ van de stad. Team Dalimato overtuigde de jury door de inzet van een Denktuin (broeikas) waar ideeën bedacht, verzameld en aangewakkerd worden op verschillende locaties in de stad.



Naar nieuws overzicht